ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΕ ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ
ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΠΑΝΤΕΣ
Δύο σημαντικά έργα τα οποία αφορούν την οδική ασφάλεια είναι σε εξέλιξη αυτή την περίοδο
στην Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Πιερίας. Το ένα έργο αφορά την
αναβάθμιση της σήραγγας της Κατερίνης και το δεύτερο τις εργασίες ανακατασκευής στη
γέφυρα στο Αιγίνιο. Πρόκειται για δύο σημαντικά έργα οδικής ασφάλειας, τα οποία μπορεί
πρόσκαιρα να προκαλούν ταλαιπωρία, αλλά με την ολοκλήρωσή τους η χρήση του
αυτοκινητόδρομου θα είναι ακόμη πιο ασφαλής.
Η σήραγγα της Κατερίνης
Την άνοιξη του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σήραγγα της Κατερίνης.
Αυτό διαβεβαίωσε ο Διευθυντής Λειτουργίας της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» κ. Δημήτρης
Μανδαλώζης, μιλώντας στους δημοσιογράφους.

 

http://

 

Οι εργασίες αναβάθμισης του τούνελ της Κατερίνης ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2022,
προκειμένου να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας για τους οδηγούς. Παράλληλα, οι παρεμβάσεις
αυτές γίνονται για να εναρμονιστεί η χώρα μας με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή νομοθεσία περί
ασφαλούς λειτουργίας σηράγγων.
Οι εργασίες κρίθηκαν απαραίτητες και υλοποιούνται από το ελληνικό δημόσιο, το οποίο έχει
αναλάβει τόσο την επίβλεψη όσο και χρηματοδότησης μέρους των έργων.
Εξαιτίας της παλαιότητας κατασκευής, η σήραγγα δεν συμμορφώνεται πλήρως με τις σύγχρονες
ευρωπαϊκές προδιαγραφές για την ασφαλή λειτουργία του δρόμου και για αυτό κρίθηκαν
επιβεβλημένες οι παρεμβάσεις.
Χαρακτηριστικό πρόβλημα αποτελεί η αντοχή της υποδομής σε φωτιές πολύ μεγάλου
πυροθερμικού φορτίου, δεδομένης της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων και οχημάτων
μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων.

Με την αναβάθμιση της σήραγγας θα προστατευθεί και η τοπική κυκλοφορία πάνω από τη
σήραγγα, δεδομένου ότι διέρχεται κάτω από τον αστικό ιστό.
Η αναβάθμιση της σήραγγας έχει σχεδιαστεί με βάση την τεχνολογία αιχμής, ενσωματώνοντας
καινοτόμες τεχνολογίες που ικανοποιούν τα πιο αυστηρά ευρωπαϊκά standars.
Σημειώνεται πως σημαντική προσπάθεια έχει γίνει προς την κατεύθυνση της αειφόριας,
μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μέσω της βελτιστοποίησης κατανάλωσης ενέργειας,
αφού ο νέος φωτισμός της σήραγγας θα είναι τεχνολογίας led.
Αναλυτικά στη σήραγγα της Κατερίνης γίνονται οι εξής παρεμβάσεις:
 Επαύξηση της αντοχής της σήραγγας σε φωτιά με την εφαρμογή πυράντοχων πλακών
κατά μήκος της οροφής της σήραγγας για την προστασία από υψηλές θερμοκρασίες.
 Εργασίες για την ποιοτική αναβάθμιση και την εξυπηρέτηση του νέου σχεδιασμού ΗΗΜ
συστημάτων.
 Πλήρης ανακατασκευή των καναλιών καλωδίων της σήραγγας.
 Μετακίνηση, αναβάθμιση και προστασία του δικτύου πυρόσβεσης.
 Νέοι ηλεκτρικοί πίνακες στη σήραγγα και στο κτίριο εξυπηρέτησης.
 Εργασίες βαριάς συντήρησης και αναβάθμιση της λειτουργικότητας του συστήματος
αερισμού, καθώς και του φωτισμού εκκένωσης για την καθοδήγηση των χρηστών σε
περίπτωση σημαντικού συμβάντος.
 Πλήρης αποξήλωση και αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος φωτισμού με νέα
συστήματα led.
 Αντικατάσταση του συστήματος ανίχνευσης συμβάντων για την άμεση ανίχνευση
συμβάντων εντός της σήραγγας.
 Αναβάθμιση της Μονάδας Επεξεργασίας ρύπων του συστήματος αποχέτευσης.
 Αντικατάσταση του συστήματος πληροφόρησης και ελέγχου κυκλοφορίας.
 Αντικατάσταση του συστήματος τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης.
 Επιπλέον, προβλέπονται και μια σειρά από άλλες παρεμβάσεις, οι οποίες αναμένονται να
ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2024.
Σε δηλώσεις του ο ηλεκτρολόγος μηχανικός και Project Manager από πλευράς
«Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για το έργο κ. Κωνσταντίνος Τσιαμούρας ανέφερε: «Πρόκειται
για ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο και απαιτητικό έργο, το οποίο εκτελείται σε φάσεις, κυρίως λόγω
της έλλειψης εναλλακτικού οδικού δικτύου, γεγονός που έχει σημαντική επίδραση τόσο στο
χρονοδιάγραμμα όσο και στη μεθοδολογία κατασκευής.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης υφιστάμενης οδικής σήραγγας στην Ελλάδα,
καθιστώντας τη σήραγγα Κατερίνης ένα έργο πρότυπο, τόσο ως προς το παρεχόμενο επίπεδο
ασφαλείας, αφού υπερκαλύπτονται οι εθνικές και ευρωπαϊκές οδηγίες ασφάλειας, όσο και ως
προς την ενσωμάτωση των καινοτόμων τεχνολογιών για την προστασία του περιβάλλοντος και
της τοπικής κοινωνίας.

Ευχαριστούμε πολύ για την κατανόηση και την υπομονή των οδηγών. Εμείς καταβάλουμε κάθε
δυνατή προσπάθεια μέσω του εργολάβου μας για την τήρηση εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων
από την επιβλέπουσα υπηρεσία του Δημοσίου, για τη συντομότερη δυνατή περάτωση αυτού του
δύσκολου και απαιτητικού έργου».

http://

Η γέφυρα στο Αιγίνιο 

Σε εξέλιξη βρίσκονται αυτή την περίοδο οι εργασίες ανακατασκευής της γέφυρας στο Αιγίνιο.
Την αρμοδιότητα ανάθεσης, επίβλεψης και χρηματοδότησης των συγκεκριμένων εργασιών έχει
το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.
Οι τεχνικές εργασίες περιλαμβάνουν την ολική καθαίρεση της υφιστάμενης γέφυρας (ρεύμα
προς Θεσσαλονίκη) και κατασκευή νέας γέφυρας δύο ανοιγμάτων, σύμφωνα με τα σύγχρονα
ελληνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα. Το συνολικό μήκος της νέας γέφυρας θα είναι 23 μέτρα και
το πλάτος 15 μέτρα. Η αναβαθμισμένη γέφυρα αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία τον
Μάρτιο του 2024. Οι εργασίες αναβάθμισης, παρά την πρόσκαιρη όχληση που επιφέρουν στις
τοπικές μετακινήσεις, είναι απαραίτητες για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και
δημιουργούν επίσης ισχυρό παράγοντα ανάπτυξης για το μέλλον.
Ο υπεύθυνος τεχνικών έργων της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» κ. Λευτέρης Τεντολούρας
σημείωσε: «Η γέφυρα έχει καθαιρεθεί. Κατασκευάστηκε το 1970 και λήφθηκε η απόφαση από
τις υπηρεσίες του Υπουργείου για την καθαίρεσή της και για την ανακατασκευή της γέφυρας».
Όπως είπε, «η νέα γέφυρα θα είναι παρόμοιου ανοίγματος και μήκους όπως η προηγούμενη».
«Αναμένονται οι κύριες εργασίες σκυροδέτησης του φορέα της γέφυρας. Μετά από αυτή τη
φάση θα έχουμε τις τελειωτικές εργασίες, όπως στεγανώσεις, στηθαία ασφαλείας,
ανακατασκευή της οδοστρωσίας και επάνοδο στην κυκλοφορία από τον βόρειο κλάδο» ανέφερε
ο κ. Τεντολούρης και πρόσθεσε: «σύμφωνα με τις προβλέψεις αναμένεται να ολοκληρωθεί στις
αρχές του Μάρτη του 2024».

Δηλώσεις του κ. Λευτέρη Τεντολούρη για τις εργασίες στη γέφυρα Αιγινίου.

 

http://

http://

Δείτε φωτογραφίες από την εξέλιξη των εργασιών στη σήραγγα Κατερίνης και τη γέφυρα Αιγινίου: