Το 2ο ΕΠΑΛ Κατερίνης πρωτοπορεί στα Ευρωπαϊκά προγράμματα
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η 1η διεθνής συνάντηση για το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Digital cOmpetence to teach youth wIth migranT background (DO-IT) στο 2ο ΕΠΑΛ Κατερίνης.
Το πρόγραμμα, το οποίο αφορά στην εκπαίδευση των μαθητών, και ειδικότερα των μεταναστών την περίοδο COVID, ολοκληρώθηκε με μια σειρά συναντήσεων εκπαιδευτικών του 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης και εκπροσώπων οργανώσεων από το εξωτερικό, για θέματα έρευνας και εκπαίδευσης καθώς και σημαντικών επισκέψεων.
Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες από το εξωτερικό επισκέφτηκαν το 2ο ΕΠΑΛ Κατερίνης, όπου υπήρξε εκτεταμένη συζήτηση για την κατάσταση στον τομέα της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα την περίοδο COVID (lockdown), τα προβλήματα που υπήρξαν, τις λύσεις που προκρίθηκαν και τις καλές πρακτικές που χρησιμοποιήθηκαν για την εξομάλυνση της κατάστασης. Επιπλέον, υπήρξε συζήτηση με εκπαιδευτικούς που δίδαξαν στις τάξεις υποδοχής των προσφύγων, αποτυπώθηκε η υπάρχουσα κατάσταση και αναδείχθηκαν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί στην καθημερινότητα αλλά και στην περίοδο που τα σχολεία λειτούργησαν με τηλεκπαίδευση.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Δημαρχείο της Κατερίνης, όπου εκπρόσωποι του Δήμου ενημέρωσαν τους επισκέπτες για τις ενέργειες που ακολούθησε ο Δήμος την περίοδο COVID για να διευκολύνει την εκπαιδευτική κοινότητα στο έργο της. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στο έργο που πραγματοποιείται στην δομή προσφύγων. Επίσης παρουσιάστηκε η περίπτωση των Ρομά, όπου ο Δήμος έχει πλέον ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εκπαίδευσης και το υλοποιεί με μεγάλη επιτυχία. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα το Δήμο Κατερίνης που ήταν δίπλα μας σε αυτήν την προσπάθεια και στήριξε το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα του 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης, και ιδιαίτερα τον κ. Μπαρμπαγεωργόπουλο, τον κ. Κατανά και τον κ. Διαμάντη.
Οι εργασίες συνεχίστηκαν με επίσκεψη στην δομή προσφύγων στην κ. Μηλιά, όπου υπήρξε εκτεταμένη συζήτηση για θέματα εκπαίδευσης των προσφύγων τόσο με τον Συντονιστή Εκπαίδευσης της δομής κ. Μήττα όσο και με εκπροσώπους διαφόρων οργανώσεων που συμμετέχουν σε αυτήν την προσπάθεια. Στην συζήτηση συμμετείχαν επίσης πρόσφυγες μαθητές, οι οποίοι ανέδειξαν πολύ σημαντικά προβλήματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση τους (κυρίως αυτό της γλώσσας) και πρέπει να αντιμετωπιστούν, προκειμένου και αυτοί οι μαθητές να ενσωματωθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα και στην κοινωνία.
Οι εργασίες του προγράμματος ολοκληρώθηκαν με συνάντηση στο συνεδριακό κέντρο της Εκάβης, όπου συζητήθηκαν θέματα διάδοσης του προγράμματος και διάχυσης των αποτελεσμάτων του. Αποφασίστηκε η δημιουργία ερωτηματολογίων για την καλύτερη αποτύπωση της κατάστασης στην εκπαίδευσης μεταναστών την περίοδο COVID σε όλες τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και η συγκέντρωση 400 παρατηρήσεων (δείγμα της έρευνας).
Οι εργασίες του προγράμματος θα συνεχιστούν διαδικτυακά για το επόμενο διάστημα μέχρι την επόμενη συνάντηση, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Βαγιαδολίδ της Ισπανίας στις αρχές Φεβρουαρίου 2022.
(Δελτίο τύπου)