Βούλγαροι διαδηλωτές για τις υψηλές τιμές των καυσίμων στη χώρα τους απέκλεισαν τα σύνορα με την Ελλάδα στον Προμαχώνα.

Οι Βούλγαροι έχουν αποκλείσει την είσοδο και την έξοδο με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν περίπου 300 οχήματα και οι οδηγοί τους.

Τρεις βουλγαρικοί αυτοκινητόδρομοι παρέμειναν κλειστοί επί ώρες, δημιουργώντας προβλήματα νότια προς την Τουρκία και στο βόρειο τμήμα της χώρας.

Στο Κίρτζαλι, περισσότερα 100 αυτοκίνητα συμμετείχαν σε πομπή διαμαρτυρίας, που πέρασε από κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Στη Σόφια, χίλιοι διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν μπροστά από την έδρα της κυβέρνησης, φωνάζοντας “Παραίτηση” και “Παλιάνθρωποι”. Έκαναν πορεία στο κέντρο της πρωτεύουσας, μπλοκάροντας την κυκλοφορία.

“Πώς μπορούμε να πουλάμε στη χώρα μας τη βενζίνη τόσο ακριβά όσο στην Ισπανία και το Λουξεμβούργο, τη στιγμή που είμαστε η πιο φτωχή χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης”! έλεγε ο Ιβάν Ναϊντένοφ, οδηγός ταξί.

Η βενζίνη και το ντίζελ κοστίζουν περίπου 2,40 λέβα, (1,2 ευρώ) και οι τιμές τους παραμένουν σταθερές εδώ και μία εβδομάδα. Όμως είχαν αυξηθεί 5% από τον Αύγουστο μέχρι τον Οκτώβριο, μια αύξηση επώδυνη για τους Βουλγάρους, ο μέσος μισθός των οποίων είναι 575 ευρώ.

 

 

Το συνδικάτο της αστυνομίας υποστήριξε τις διαδηλώσεις με δήλωση που έδωσε στη δημοσιότητα.

Ένας βουλευτής της κυβερνητικής πλειοψηφίας, ο Εμίλ Ντιμιτρόφ, κατηγόρησε τη σοσιαλιστική αντιπολίτευση ότι βρίσκεται πίσω από τις διαδηλώσεις, οι οποίες οργανώνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, οι φόροι τους οποίους επιβάλλει η Βουλγαρία στα καύσιμα είναι οι χαμηλότεροι στην ΕΕ.

Οι διαδηλωτές κάνουν ωστόσο λόγο για μονοπώλιο της ρωσικής εταιρείας Lukoil, στην οποία ανήκει το μοναδικό βουλγαρικό διυλιστήριο και η οποία ελέγχει τις αποθήκες καυσίμων, πράγμα που της επιτρέπει να καθορίζει τις τιμές πριν από την επιβολή των φόρων.

Ως γνωστόν, αρκετοί κάτοικοι της Βόρειας Ελλάδας και ειδικότερα της Θράκης περνούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, για να προμηθευτούν φθηνότερα βενζίνη και πετρέλαιο.

 

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ