Ένας ιδιοφυής και χωρίς ηθικούς φραγμούς συγγραφέας, με πρωτοποριακό, ελεύθερο και έντονα αυτοβιογραφικό συγγραφικό ύφος. Κοντινό στον Χένρι Μίλερ.

Γεννήθηκε το 1891 στη Νέα Υόρκη από γονείς Γερμανικής καταγωγής. Μεγάλωσε στο Μπρούκλιν και από μικρός έμαθε πως να επιβιώνει. Ως μαθητής ήταν εξαιρετικά καλός και από νωρίς εντόπισε το πάθος του για το διάβασμα με προτίμηση στα κλασικά έργα, αλλά και στο είδος της περιπέτειας.

Κατάφερε να γίνει δεκτός στο City College της Νέας Υόρκης το οποίο παράτησε μετά από δυο μήνες, καθώς διαφωνούσε κάθετα με το εκπαιδευτικό σύστημα. Για τα επόμενα 15 χρόνια έκανε κάθε είδους δουλειά και ταυτόχρονα αφοσιώθηκε στο γράψιμο.

Μετά από ένα δύσκολο διάστημα στη ζωή του, που συνοδεύτηκε από δύο διαζύγια, ο Μίλερ ταξίδεψε στο Παρίσι με σκοπό να πραγματοποιήσει το όνειρο του να γίνει συγγραφέας.

Παρά τα άσχημα οικονομικά του, πέρασε τη δεκαετία του 1930-40 γράφοντας μερικά από τα πιο σημαντικά του έργα. Εκείνη την περίοδο τον στήριζε οικονομικά η Γαλλίδα μυθιστοριογράφος, Αναΐς Νιν, με την οποία διατηρούσε δεσμό.

Το 1934 ολοκληρώνει τον “Τροπικό του Καρκίνου”, ένα σχεδόν αυτοβιογραφικό έργο, βασιζόμενο στις εμπειρίες του από το Παρίσι. Το prequel “Τροπικός του Αιγόκερω” εκδόθηκε το 1939 και η κυκλοφορία του απαγορεύθηκε στις Η.Π.Α για το τολμηρό σεξουαλικό του περιεχόμενο. Άλλα έργα αυτής της περιόδου ήταν το “Μαύρη Άνοιξη” (1936) και το ταξιδιωτικό ημερολόγιο “Ο Κολοσσός του Μαρουσιού”(1941). Το όνομα του τελευταίου ήταν εμπνευσμένο από τον Γιώργο Κατσίμπαλη και αποτυπώνε τις εντυπώσεις του Μίλερ από την ελληνική ανθρωπογεωγραφία. Στην Ελλάδα το 1939 ο Μίλερ γνώρισε τον Σεφέρη, τον Αντωνίου, τον Χατζηκυριάκο-Γκίκα και τον Τσάτσο, εξαιτίας του οποίου παρέτεινε την διαμονή του. Οι σημειώσεις που είχε αφήσει στον Σεφέρη φέρουν τον τίτλο “Πρώτες Ενυπώσεις από την Ελλάδα”.

Μετά το Παρίσι και την Ελλάδα ο Μίλερ επιστρέφει στις Η.Π.Α και αυτήν τη φορά στην ηλιόλουστη Καλιφόρνια.

Προσωπική ζωή και φινάλε

Ο Μίλερ παντρεύτηκε πέντε φορές και απέκτησε έναν γιο και δυο κόρες. Λίγο πριν το θάνατο του ξεκίνησε να δουλεύει το “Reds” δουλεύοντας με τον Γουόρεν Μπίτι. Το έργο απεικόνιζε τη ζωή ενός ριζοπαστικού δημοσιογράφου ο οποίος καλύπτει τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Στην Καλιφόρνια γνωρίζει τη νεαρή μουσικό Χόκι Τοκούντα, με την οποία έμεινε μαζί μέχρι και τον θάνατο του το 1980.

Αποφθέγματα και τροφή για σκέψη

“Σε εκείνους που σκέπτονται πως η Ελλάδα σήμερα δεν έχει καμία σημασία ας μου επιτραπεί να πω ότι δεν θα μπορούσαν να κάνουν μεγαλύτερο λάθος. Η σημερινή, όπως και η παλιά Ελλάδα, έχει υψίστη σημασία για οποιονδήποτε ψάχνει να βρει τον εαυτό του.”

“Η ζωή είναι για τους περισσότερους από εμάς μια μακρόσυρτη αναβολή.”

“Πρέπει να δώσουμε κάποιο νόημα στη ζωή εξαιτίας του προφανούς γεγονότος ότι δεν έχει κανένα νόημα.”

“Η φαντασία είναι η φωνή της τόλμης. Αν υπάρχει οτιδήποτε θεϊκό στο Θεό είναι αυτό: τόλμησε να φανταστεί τα πάντα.”

“Δεν έχω ούτε λεφτά, ούτε πόρους, ούτε ελπίδες. Είμαι ο ευτυχέστερος άνθρωπος.”

“Μιλάμε για τη μοίρα μας σαν να είναι κάτι που μας επισκέπτεται. Ξεχνάμε ότι εμείς φτιάχνουμε τη μοίρα μας, κάθε μέρα της ζωής μας.”

“Η μουσική είναι ένα ωραίο ναρκωτικό. Αν δεν την πάρεις πολύ στα σοβαρά.”

“Το σεξ είναι ένας από τους εννέα λόγους για μετενσάρκωση. Οι υπόλοιποι οκτώ είναι άνευ σημασίας.”

“Διαμόρφωσε ένα ενδιαφέρον προς την ζωή καθώς την παρακολουθείς. Για τους ανθρώπους, τα πράγματα, την λογοτεχνία, την μουσική – ο κόσμος είναι τόσο πλούσιος, βρίθει από μεγάλους θησαυρούς, από όμορφες ψυχές κι από ενδιαφέροντες ανθρώπους. Ξέχνα τον εαυτό σου.”

“Τη στιγμή που θα δώσεις ιδιαίτερη προσοχή σε οτιδήποτε, ακόμη και ένα πράσινο φύλλο, γίνεται ένας μυστηριώδης, τρομακτικός, απίστευτα υπέροχος κόσμος.”

“Ο κανονικός άνθρωπος εμπλέκεται στη δράση. Ο ήρωας δρα. Βασική διαφορά.”

Πηγή:https://perpetual.gr