Πώς θα το καταλάβετε

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου οχήματος κρύβει κινδύνους, με τον μεγαλύτερο να είναι τα γυρισμένα χιλιόμετρα, αφού θα σας υποχρεώσουν να βάλετε ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μπορεί για πολλούς να είναι μονόδρομο όσον αφορά την απόκτηση ενός νέου οχήματος ή του μοντέλου που πάντα ονειρεύονταν. Σε έναν τέλειο κόσμο, οι πωλητές θα λέγανε πάντα την αλήθεια, χωρίς να κρύβουν το παρελθόν του αυτοκίνητο και τις ζημίες που έχει παρουσιάσει. Δυστυχώς όμως πολλοί είναι αυτοί που προσπαθούν να βγάλουν επιπλέον χρήματα εις βάρος των νέων ιδιοκτητών, πατώντας πάνω στην ανάγκη και στη θέληση για ένα νέο όχημα, κάνοντας διάφορες “λαμογίες”.

Μια από τις πιο συνηθισμένες απάτες είναι η παραποίηση του οδόμετρου, δηλαδή το “γύρισμα” των χιλιομέτρων, προκειμένου να φανεί το αυτοκίνητο νεότερο και να πουληθεί σε υψηλότερη τιμή. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που είναι δύσκολο να το διακρίνει το άπειρο μάτι άμεσα, αλλά υπάρχουν 5 σημάδια που δείχνουν ότι κάτι δεν πάει καλά.

Αρχικά αν τα χιλιόμετρα είναι υπερβολικά χαμηλά για την ηλικία του μοντέλου, θα πρέπει να είστε υποψιασμένοι. Σίγουρα δεν είναι ο κανόνας, αλλά καλό είναι να ελέγξετε γενικά το μέσο όρο χιλιομέτρων για αντίστοιχα αυτοκίνητα ίδια ηλικίας. Ειδικά μάλιστα αν τα λίγα χιλιόμετρα συνοδεύονται από τα σημάδια που θα αναλύσουμε παρακάτω, τότε καλύτερα να στραφείτε σε άλλη επιλογή.

Επίσης καλό είναι να εξετάσετε προσεκτικά το εσωτερικό και το εξωτερικό του αυτοκινήτου. Φθαρμένα πεντάλ, ξεφλουδισμένο τιμόνι, ταλαιπωρημένα καθίσματα, αρκετά μικροχτυπήματα και ελαστικά σε κακή κατάσταση μπορεί να υποδηλώνουν μεγαλύτερη χρήση από αυτή που δηλώνεται στο κοντέρ.

Καλό θα είναι να ρωτήσετε και σε ποιες συνθήκες κυκλοφορούσε συνήθως το όχημα (πόλη, αυτοκινητόδρομο, ορεινές περιοχές κ.τ.λ.) καθώς μπορεί να υπάρχουν σημαντικές φθορές σε φρένα, συμπλέκτη και κινητήρα.

Κόκκινο σημαία είναι και το ασαφές ιστορικό του οχήματος. Αν ο ήδη ιδιοκτήτης του σας αναφέρει ότι δεν έχει βιβλίο service, είναι ένα απλό βιβλιαράκι από κάποιο μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο ή υπάρχουν μεγάλα κενά ή ασυνέπεια στα στοιχεία συντήρησης, θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεχτικός.

Επίσης, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία σε περίπτωση που το όχημα είναι εισαγόμενο, υπάρχουν τριπλάσιες πιθανότητες να έχει γυρισμένα χιλιόμετρα.

Επιπλέον ένα υπερβολικά καινούργιο εσωτερικό για την ηλικία του αυτοκινήτου, μπορεί να είναι σημάδι ότι ο πωλητής προσπαθήσει να κρύψει κάτι.

Ελέγξτε προσεκτικά για σημεία που μπορεί να έχουν ξεφύγει, όπως φθαρμένα κουμπιά ή λεκέδες που δεν καθαρίζονται.

Τώρα αν αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο όχημα που σας παρουσιάζει συχνά διάφορες βλάβες, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι τα πραγματικά χιλιόμετρα είναι πολύ περισσότερα από όσα γράφει το οδόμετρο και τα εξαρτήματά του είναι αρκετά φθαρμένα.

Πάντως δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι απατεώνες προχωράνε σε ένα μεγάλο γενικό service για να αυξήσουν λίγο τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου πριν βγάλει πρόβλημα, ώστε ο αγοραστής να μην μπορεί να αποδείξει κάτι.

Πάντα πριν την αγορά ενός μεταχειρισμένου, καλό είναι να ζητάτε το βιβλίο service του αυτοκινήτου και ελέγξτε το ιστορικό των επισκευών και των service, ενώ μην διστάσετε να ζητήσετε να πάτε να περάσει έλεγχο από εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

Επίσης, ρωτήστε τον πωλητή για οτιδήποτε σας φαίνεται ύποπτο, αφού μπορείτε να “βγάλετε λαυράκι” από τα λεγόμενά του ή την στάση του.

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι μια σημαντική επένδυση, για αυτό προστατεύστε τον εαυτό σας από οποιαδήποτε απάτη, και ειδικά τα γυρισμένα χιλιόμετρα, ελέγχοντας προσεκτικά τα σημάδια που αναφέραμε και κάνοντας μια έξυπνη και ασφαλή αγορά.

 

 

Πηγή:carandmotor