Στο τηλεοπτικό σκηνικό των 90s οι «παράνομοι έρωτες» στην τηλεόραση μεσουρανούσαν. Ένα από τα τηλεοπτικά ζευγάρια που μπήκαν δυναμικά στη μικρή οθόνη διεκδικώντας τα πρωτεία ήταν ο πατήρ Ιωάννης και η 20χρονη Δέσποινα τη σεζόν 1998-1999.

Με ποσοστά τηλεθέασης που άγγιζαν το 70%, το «Άγγιγμα Ψυχής» μετατράπηκε σε ένα από τα ελληνικά σήριαλ με τη μεγαλύτερη απήχηση. Το κεντρικό θέμα ήταν ανατρεπτικό και φάνηκε από νωρίς ότι θα δίχαζε. Η υπόθεση εξιστορούσε τον απαγορευμένο δεσμό ενός αρχιμανδρίτη και μίας νεαρής φοιτήτριας.

Στην εκπνοή του 20ου αιώνα, η ελληνική κοινωνία κλήθηκε να τεστάρει την ανεκτικότητα και την προοδευτικότητά της. Ήδη από τα μέσα του 1998, πολύ πριν η σειρά κάνει πρεμιέρα, οι πρώτες πληροφορίες θορύβησαν τους εκκλησιαστικούς κύκλους. Τα δημοσιεύματα έκαναν λόγο για ένα σίριαλ όπου το πρωταγωνιστικό ζευγάρι θα ήταν ένας αρχιμανδρίτης και μία άθεη φοιτήτρια.

Οι φήμες δεν άργησαν να φτάσουν μέχρι την Αρχιεπισκοπή, που ήταν σχεδόν καθημερινά στην επικαιρότητα χάρη στο επικοινωνιακό χάρισμα του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, ο οποίος είχε συχνές παρεμβάσεις σε πολλά θέματα της ελληνικής κοινωνίας. Ωστόσο, ο σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης δεν ήθελε να έρθει σε αντιπαράθεση με την Εκκλησία.

 

Πρωταγωνιστές της σειράς ήταν ο Σταύρος Ζαλμάς και η Θεοφανία Παπαθωμά

 

Έτσι, πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, κανόνισε μία συνάντηση με τον αρχιεπίσκοπο. Του εξήγησε ότι σε καμία περίπτωση δεν σκόπευε να προσβάλει τα χρηστά ήθη της ορθοδοξίας και διασαφήνισε τις ανακρίβειες που λέγονταν και γράφονταν για την υπόθεση του έργου του. Η πλοκή δεν θα επικεντρωνόταν στην ασέβεια του ιερέα, αλλά στην εσωτερική πάλη με τα «πάθη» του. Η εκκλησία και η ιεροσύνη θα προσεγγίζονταν με σεβασμό και ευλάβεια.

Ο Χριστόδουλος, αφού άκουσε προσεκτικά τον σκηνοθέτη και πείστηκε για τις προθέσεις του, τόνισε ότι «η Εκκλησία δε λογοκρίνει» και τον διαβεβαίωσε ότι δε θα αντιμετωπίσει εμπόδια από μεριάς του. Αυτό που πρότεινε ήταν να μην είναι η πρωταγωνίστρια άθεη.

 

 

Διαβάστε τη συνέχεια: mixanitouxronou.gr