H έκθεση της Γενεύης, η πρώτη κάθε έτους στην Ευρώπη, κάτι που από μόνο του είναι σημαντικό, παρουσίαζει φέτος ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Όχι μόνο γιατί υπήρχαν πολλές πρεμιέρες σημαντικών νέων μοντέλων αλλά και γιατί περισσότερο από κάθε άλλη φορά και κάθε άλλη έκθεση μέχρι στιγμής η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση -σε συνδυασμό σε πολλές περιπτώσεις και με την αυτόνομη κίνηση- ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής. Και μπορεί τα περισσότερα EV (Electric Vehicles) να είχαν ακόμα το status του πρωτοτύπου αλλά κάποια δεν απέχουν και πολύ από την κανονική παραγωγή.

Για παράδειγμα το Audi E-Tron quattro, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της γερμανικής εταιρείας θα είναι διαθέσιμο από τον Αύγουστο, με τη λίστα των παραγγελιών του να έχει ήδη ανοίξει στη Νορβηγία, προς τα τέλη της χρονιάς θα μπορείς κανείς να αγοράσει την Jaguar I-Pace, ενώ και οι πωλήσεις του Hyundai Kona Electric δεν πρόκειται να καθυστερήσουν. H ηλεκτρική ναυαρχίδα της VW, το I.D. Vizzion θα πωλείται από το 2021, κάπου εκεί θα είναι διαθέσιμη και η Porsche Mission E Cross Turismo, ενώ το κροάτικο hyper car Rimac C-2 με τους 1.888 ίππους θα είναι έτοιμο προς πώληση το 2020.

Πιο φουτουριστικά είναι η Aston Martin Lagonda Concept, το Renault EZ-GO, το πρωτότυπο του Pininfarina HK-GT, το Nissan IMX Curo -το παρόν έδωσε φυσικά και το Leaf- το SsangYong e-SIV και το Mitsubishi e-Evolution, ενώ δεν έλειψαν ούτε το ηλεκτρικά αγωνιστικά όπως το Cupra e-Racer ή τα hyper cars όπως το Techrules Ren RS. Το τελευταίο είναι μια ιδιόμορφη περίπτωση μιας και οι ηλεκτροκινητήρες του τροφοδοτούνται από δύο τουρμπίνες που καταναλώνουν πετρέλαιο.

Φυσικά μεγάλη διείσδυση παρατηρείται και στην υβριδική τεχνολογία μάθε μορφής. Έτσι όλες οι εκδόσεις του νέου Audi A6 διαθέτουν ήπιο υβριδικό σύστημα, κάτι που ισχύει και για την Mercedes-AMG GT 4 Door Coupe GT 53 (οι μεγαλύτερες GT 63 και GT 63 S κινούνται από τον bi-turbo V8 των 4.000 κυβικών της μάρκας με 585 και 639 ίππους), ενώ 2 (κανονικές υβριδικές εκδόσεις) έχει το νέο Toyota Auris, η σχεδίαση του οποίου παραπέμπει και στο επιτυχημένο C-HR. Υβριδικό μπορεί να είναι και το καινούργιο Honda CR-V, όπως και το νέο μικρό SUV της Lexus, το UX, αλλά και η Bentley Bentayga, καθώς και το Polestar 1, το πρώτο μοντέλο της υπο- μάρκας της Volvo. Ιδιαίτερο είναι το Skoda Vision X, που προλογίζει το νέο, ακόμα πιο μικρό σε σχέση με το Karoq, SUV της μάρκας. Κι αυτό γιατί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης που μετέχει στο υβριδικό του σύστημα πρόωσης καταναλώνει φυσικό αέριο. Αντίστοιχα αυτοί των νέων υβριδικών Mercedes C και E-Class ανεφοδιάζονται με πετρέλαιο.

Από κει και πέρα στο περίπτερο της Volvo πέρα από το XC40 που έχει να επιδείξει και τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018 υπάρχει το ολοκαίνουργιο και ιδιαίτερα όμορφο V60, σε αυτό της Mercedes η επίσης καίνουργια Α-Class, στης BMW η νέα X4 μαζί με το πρωτότυπο της νέας 8 Gran Coupe που θα πωλείται από το 2019, στην Kia το νέο Ceed Sportwagon, στην Peugeot το πολύ όμορφο 508 και το πρακτικό Rifter, στη Citroen το νέο C4 Cactus, στη Skoda το ανανεωμένο Fabia, στην Abarth το 124 GT, στην Alfa Romeο οι ειδικές εκδόσεις NRing των Giulia και Stelvio και στη Fiat εκδόσεις με ρετρό στυλ του 500.

Η Ford πέρα από τo Ka+ Active την crossover εκδοχή του υπερ-μίνι της, είχε το ανανεωμένο Edge και το ειδικό Mustang Bullitt, ενώ η Range Rover επανέφερε στη γκάμα της μια τρίθυρη έκδοση του Range Rover, την Coupe, η οποία είναι υπερ- πολυτελής και χειροποίητη.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα Hyundai Le Fil Rouge Concept, που είναι πολύ όμορφο και δίνει μια πρώτη εικόνα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας, η νέα μάρκα Cupra που λάνσαρε η Seat με πρώτο μοντέλο παραγωγής το Cupra Ateca, αλλά και το αγωνιστικό πρωτότυπο Toyota GR Supra Racing, που δίνει μια (καλή) εικόνα για την έκδοση παραγωγής της Supra που θα ακολουθήσει μέσα στη χρονιά, καθώς και το Subaru Viziv Concept.

Φυσικά από μια έκθεση σαν αυτήν της Γενεύης δεν λείπουν τα κλασικά υπερ- αυτοκίνητα, που τελικά είναι και αυτά που μένουν πιο πολύ στη μνήμη. Μοντέλα δηλαδή σαν τις σπέσιαλ Ferrari 488 Pista και Lamborghini Huracan Performante Spyder, τη Bugatti Chiron Sport που είναι ακόμα πιο απόλυτη σε ότι αφορά τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, τη McLaren Senna τόσο στην στάνταρ εκδοχή της όσο και στην αγωνιστική GTR, την Italdesign Zerouno Duerta Roadster, την Aston Martin Valkyrie AMR Pro, τo David Brown Speedback Silverstone Edition, τις έντονα προσωποποιημένες Koenigsegg Regera -τα πιο γρήγορο αυτοκίνητο του κόσμου- που έδωσαν το παρόν και βέβαια το Missile, της νεόκοπης Corbellati με τους 1.800 ίππους από έναν V8 9.000 κυβικών με δύο turbo.

http://www.cnn.gr/