Η Ένωση Συνταξιούχων Εμπόρων ΟΑΕΕ Ν. Πιερίας διοργάνωσε 5νθήμερη εκδρομή σε Βουδαπέστη, Βιέννη και Βελιγράδι από 13 έως 17 Οκτωβρίου, η οποία είχε μεγάλη επιτυχία. Στην εκδρομή, εκτός από τα μελή και φίλους της Ένωσης, συμμετείχε και μια ομάδα από τον Κολινδρό, που μπολιαστήκαμε και γίναμε μια ωραία παρέα.

Νωρίς το πρωί ξεκινήσαμε για τα σύνορα Ευζώνων και μετά από τις απαραίτητες διαδικασίες συνεχίσαμε διασχίζοντας τον δρόμο μέσω του κράτους των Σκοπίων και της Σερβίας μετά τις απαραίτητες στάσεις, στο ΝΟΒΙ ΣΑΝΤ σε ξενοδοχείο όπου και διανυκτερεύσαμε.

Μετά το πρόγευμα αναχωρήσαμε για την Βουδαπέστη, μια πολύ όμορφη πόλη που αποτελείται από δυο πόλεις, την Βούδα και την Πέστη, τις χωρίζει ο Δούναβης ποταμός και τις ενώνουν οκτώ γέφυρες. Διασχίσαμε τη Λεωφόρο της Δημοκρατίας, επισκεφτήκαμε, το Ουγγρικό Κοινοβούλιο, ανεβήκαμε τον λόφο GELLERT, όπου θαυμάσαμε το άγαλμα της Ελευθερίας, είδαμε από ψηλά την Βουδαπέστη. Διασχίσαμε τον Δούναβη με καραβάκι και θαυμάσαμε τα κτήρια, το κοινοβούλιο, τα ανάκτορα και καταλήξαμε στο ξενοδοχείο, όπου διανυκτερεύσαμε.

Νωρίς το άλλο πρωί ξεκινήσαμε για την όμορφη Βιέννη, περάσαμε τα σύνορα Ουγγαρίας – Αυστρίας και χωρίς να το καταλάβουμε φθάσαμε στην Βιέννη, όπου μας περίμενε ο ξεναγός Γιάννης Σεφερλής.

Επισκεφτήκαμε τα Ανάκτορα των Αψβούργων όπου έμεινε η Πριγκίπισσα Σίσσυ, τον καθεδρικό ναό του Αγ. Στεφάνου, την  Ελληνική παροικία με τις δυο Ορθόδοξες Εκκλησιές και επιστρέψαμε στην Βουδαπέστη όπου διανυκτερεύσαμε.

Διαπιστώσαμε ότι οι λαοί της κεντρικής Ευρώπης μας μιμούνται και χρησιμοποιούν Ελληνικές ονομασίες, πχ. Ομόνοια, Ακρόπολις κλπ. Μετά το πρωινό πήραμε τον δρόμο για το Βελιγράδι, επισκεφτήκαμε τα αξιοθέατα, τον Ορθόδοξο ναό του Αγ. Σάββα, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους ναούς, το πάρκο με το πολεμικό μουσείο, είδαμε τα βομβαρδισμένα κτήρια, θαυμάσαμε το άγαλμα του νικητή (victor) και τα αξιοθέατα και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής όλοι μας ενθουσιασμένοι παρ’ όλη την κούραση.

Μεγάλη εντύπωση μας έκανε που σε όλα τα μνημεία που επισκεφτήκαμε αλλά και στα κτήρια δεν υπήρχε ούτε ένα σύνθημα, ούτε ένα graffiti των αναρχικών όπως κάνουν στην Ελλάδα κάποιοι έξυπνοι.