Εκτενή παρουσίαση των βασικών πτυχών του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση έκανε ο Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης κατά τη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται κίνητρα για την αγορά αυτοκινήτου τόσο από ιδιώτες όσο και από εταιρείες.

Κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θεσπίζει η κυβέρνηση το αμέσως επόμενο διάστημα με νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο που συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου στο μέγαρο Μαξίμου, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης παρουσίασε το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση. Το νομοσχέδιο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό της κυβέρνησης για «πράσινες» μετακινήσεις και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις.

Όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Υπουργικό Συμβούλιο, ο ίδιος προτίθεται να παρουσιάσει αυτή την πρωτοβουλία μαζί με την ηγεσία του Υπουργείου «με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου 2020».

«Δεν μιλάμε μόνο για την ηλεκτροκίνηση, αλλά και για το πλαίσιο κινήτρων για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και του αποτυπώματος των αερίων του θερμοκηπίου», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

 

Τα κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Στο νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, προβλέπονται:

– Οικολογικό μπόνους, δηλαδή επιδότηση, για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, δικύκλου, ποδηλάτου και μικρών βαν που απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, εταιρείες και ταξί.

– Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες για απόκτηση /χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.

– Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα

– Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους Δήμους.

– Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον Δημόσιο Τομέα.

 

Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

Η Ελλάδα είναι προτελευταία ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης σε επίπεδο υποδομών για την ηλεκτροκίνηση (δηλαδή δημόσιοι σταθμοί φόρτισης) και τελευταία σε πωλήσεις ηλεκτρικών.
Στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 200 σταθμοί, ιδιωτικοί ή κοινόχρηστοι, που δεν ανήκουν σε δίκτυο.

Μέσω του δικτύου ΦΟΡΤΙΖΩ, λειτουργούν περίπου 100 δημόσια σημεία φόρτισης, ενώ ο ΔΕΔΔΗΕ σχεδιάζει να τοποθετήσει 1000-1200 σταθμούς φόρτισης σε όλη τη χώρα.

Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ διαθέτει δύο σταθμούς DC 50 kW στα αμφίπλευρα ΣΕΑ του Ψαθόπυργου, η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ λειτουργεί δύο σταθμούς στα αμφίπλευρα ΣΕΑ της Φιλιππιάδας, ενώ έχουν τοποθετηθεί και σε άλλα ΣΕΑ.

Στην ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ θα χρειαστεί να τροποποιηθεί ο νόμος για τις συμβάσεις παραχώρησης, καθώς στις παλιές συμβάσεις των ΣΕΑ δεν προβλεπόταν κάτι τέτοιο. Σταθμούς φόρτισης δεν έχει ούτε η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ.

Σταθμός δωρεάν φόρτισης υπάρχει στον πάρκινγκ του ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ, ενώ σταθμό AC 22 kW για δωρεάν φόρτιση όσων έχουν ηλεκτρικά οχήματα, διαθέτει και η ασφαλιστική εταιρεία GROUPAMA στο κτήριό της στη Λ. Συγγρού.