Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Ν. ΜΑΡΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ  ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ ΓΛΩΣΣΩΝ (ELP)

Παρουσία πλήθους κόσμου, μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 21 Ιανουαρίου στο Συνεδριακό Κέντρο Κατερίνης η εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Ν. Πιερίας.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τιμήθηκαν ιδιοκτήτες κέντρων ξένων γλωσσών, αλλά και μαθητές που πέτυχαν στις εξετάσεις τους, ενώ προηγήθηκε η κοπή της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας του Συλλόγου, την οποία ευλόγησε εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος. Οι ιδιοκτήτες που βραβεύτηκαν από την PALSO ήταν οι: Νικόλαος Μάρας, Ευτυχία Μασούρα, Μαρία Τσίρκου και Ζήσης Τηλέγραφος. Αξίζει να σημειωθεί πως μεταξύ των μαθητών που διακρίθηκαν ήταν και οι Θεόδωρος Τζιλίνης του Γεωργίου και Σπύρος Σιδηρόπουλος του Δημητρίου, οι οποίοι «έπιασαν» το άριστα (100/100) σε πανελλήνιο επίπεδο.
Επιπλέον, ο πρόεδρος του Συλλόγου, β΄ αντιπρόεδρος και υπεύθυνος του Γραφείου Δημοσίων Σχέσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών (PALSO), Νίκος Μάρας, παρουσίασε το Ευρωπαϊκό Χαρτοφυλάκιο Γλωσσών (ELP). Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο για κάθε μαθητή ξένων γλωσσών, που καταγράφει τις γνώσεις και την πρόοδό του και τον βοηθά να επεκτείνει τις γλωσσικές του δεξιότητες. Να σημειωθεί πως η Ομοσπονδία κατάφερε και εξασφάλισε την παροχή του Ευρωπαϊκού Χαρτοφυλακίου Γλωσσών σε όλους τους μαθητές της δωρεάν.
Την εκδήλωση τίμησαν, μεταξύ άλλων, με την παρουσία τους οι βουλευτές Πιερίας Μπέττυ Σκούφα και Χάρης Τζαμακλής, η αντιπεριφερειάρχης Πιερίας Σοφία Μαυρίδου, η αντιδήμαρχος Κατερίνης Ροδή Ελευθεριάδου, ο πρόεδρος του ΟΠΠΑΠ Θεόδωρος Παυλίδης, ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας Ιωάννης Καζταρίδης, η πρώην βουλευτής Πιερίας Άννα Μάνη κ.α.
Τι είναι το Ευρωπαϊκό Χαρτοφυλάκιο Γλωσσών (ELP)
Το Ευρωπαϊκό Χαρτοφυλάκιο Γλωσσών (ELP), το οποίο έχει απονεμηθεί στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών (PALSO), είναι ένα έγγραφο στο οποίο κάθε μαθητής μπορεί να καταγράφει την εκμάθηση γλωσσών και διαπολιτισμικών εμπειριών, είτε τις έχει αποκτήσει στο σχολείο είτε έξω από αυτό. Περιέχει τρία μέρη:
α. Το Διαβατήριο Γλωσσών, όπου ο μαθητής προβάλλει τις βασικές του ικανότητες και εμπειρίες σε διαφορετικές γλώσσες, σύμφωνα με την εξέλιξή του
β. Το Βιογραφικό Γλωσσομάθειας, το οποίο τον βοηθάει να σκέφτεται τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να μαθαίνει, να οργανώνει τις προσπάθειές του και να καταγράφει τις λεπτομέρειες που θα χρησιμοποιεί στο Διαβατήριο Γλωσσών
γ. Τον Φάκελο, όπου συγκεντρώνει δείγματα της δουλειάς ή των εμπειριών που έχουν καταγραφεί στο Βιογραφικό Γλωσσομάθειας και στο Διαβατήριο Γλωσσών του.
Το ELP ανήκει στον μαθητή. Οι κύριοι στόχοι του είναι:
-να τον βοηθήσει να καταλάβει πώς μπορεί να μάθει και να χρησιμοποιεί άλλες γλώσσες εκτός από τη μητρική του γλώσσα
-να τον παρακινήσει να επεκτείνει τις γλωσσικές δεξιότητές του σε όλα τα επίπεδα και -να οργανώσει τον τρόπο να το πετύχει
-να τηρεί αρχείο της προόδου του, το οποίο θα του φανεί χρήσιμο όταν κάνει αίτηση σε ένα σχολείο ή κατά την αναζήτηση εργασίας, είτε στη χώρα του είτε στο εξωτερικό.
Το ELP συνδέεται με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες και συμμορφώνεται με ένα κοινό σύνολο αρχών και κατευθυντήριων γραμμών που έχουν εγκριθεί από την Επιτροπή Υπουργών Συμβουλίου της Ευρώπης προς τα Κράτη Μέλη και αφορούν τις σύγχρονες γλώσσες (Σύσταση Ν°R (98) 6 ).