thanasis-papageorgiouΗ οικονομία της χώρας θα κινηθεί σε θετικούς ρυθμούς με τον νέο επενδυτικό νόμο και τις άλλες πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης, επεσήμανε στην ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, το πρωί της Πέμπτης 19-1-2011, στην συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας: «Ενίσχυση Ιδιωτικών Επενδύσεων για την Οικονομική Ανάπτυξη, την Επιχειρηματικότητα και την Περιφερειακή Συνοχή».
Όπως είπε ο κ. Παπαγεωργίου:
«Η χώρα μας βρίσκεται σε περιδίνηση. Βρίσκεται στο φαύλο κύκλο της ύφεσης. Πρέπει εδώ να συνειδητοποιήσουμε ότι ίσως είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που εξαιτίας της δημοσιονομικής κατάστασης, έχουμε αρνητικό πρόσημο στην ανάπτυξη για τρίτη χρονιά.  Η μείωση του ΑΕΠ στο τέλος του χρόνου θα είναι της τάξεως του 10% σε σχέση με το 2008. Από τα 250 δισεκατομμύρια θα πάμε στα 228 δισεκατομμύρια. Αυτό είναι μια δραματική εξέλιξη. Όπως και η εξέλιξη του χρέους είναι δραματική. Και το 2012, με βάση κάποια στοιχεία που κατατέθηκαν, θα είμαστε μια από τις τρεις πιο υπερχρεωμένες χώρες στον κόσμο, δίπλα στη Βενεζουέλα και τη Ρουμανία. Αυτή είναι η κατάσταση της χώρας.
Αν συνεχιστεί αυτή η ύφεση, είναι δεδομένο ότι οικονομία που δεν παράγει εισοδήματα, δεν παράγει πλούτο, δεν παράγει φόρους, βρίσκεται πια οριστικά στο περιθώριο της παγκόσμιας οικονομίας και φυσικά η κοινωνία θα πληρώσει πολύ μεγαλύτερο τίμημα. Είναι εκ των πραγμάτων αναγκαία η κίνηση όλων των αναπτυξιακών «εργαλείων». Είναι εκ των πραγμάτων αναγκαία η φυγή προς τα εμπρός, στο να γυρίσουμε δηλαδή σε θετικούς ρυθμούς την οικονομία της χώρας μας.  Ένα από τα «εργαλεία» ήταν πάντα ιστορικά ο αναπτυξιακός, ο επενδυτικός νόμος. Νομίζω ότι η Κυβέρνηση κατάφερε πολλά. Το Υπουργείο, ο Υπουργός και οι Υφυπουργοί διότι κατάφεραν να προσεγγίσουν τα πράγματα της ανάπτυξης και τη χρήση του επενδυτικού νόμου κατά ένα σωστό τρόπο. Κατά τη γνώμη μου εισάγονται πάρα πολύ σωστά κριτήρια».
Τα θετικά στοιχεία του νέου επενδυτικού νόμου όπως τόνισε ο κ. Παπαγεωργίου είναι:
«Πρώτον ο συνδυασμός της χρήσης των φορολογικών κινήτρων, των επιδοματικών κινήτρων και του leasing είναι σωστό μείγμα διότι απεδείχθη ότι οι επιδοτήσεις δεν ήταν δόκιμος τρόπος με βάση τη χρήση που κάναμε στους προηγούμενους αναπτυξιακούς, τον Ν. 1262, τον Ν. 1892 κοκ. Το δεύτερο είναι η επικέντρωση και η επιλεξιμότητα σε συγκεκριμένους τομείς όπως υψηλής τεχνολογίας ή για νέους επιστήμονες ή για νέους ανθρώπους. Θεωρώ ότι αυτά τα κριτήρια είναι πάρα πολύ σωστά και είναι σε αντίθεση με τον προηγούμενο νόμο όπου ό,τι εκινείτο, ό,τι κολυμπούσε και ό,τι ζούσε και με μία δίκην «πασπαρτού» το επιδοτούσαμε. Στο τέλος οι λιγοστοί πόροι που διαθέταμε σε εκείνο τον αναπτυξιακό νόμο δεν ήταν χρηστικοί για τα επενδυτικά προγράμματα και για την ανάπτυξη της χώρας μας. Νομίζω ότι όλα αυτά είναι προς τη σωστή κατεύθυνση γιατί για πρώτη φορά οριστικά θα γίνονται οι προκηρύξεις σε τακτά χρονικά διαστήματα δύο φορές το χρόνο. Τρίτον, υπάρχουν προϋπολογισμοί κατά περιφέρεια. Τέταρτον, υπάρχουν κριτήρια αξιολόγησης όπως και λίστα στην αξιολόγηση.
Φυσικά πρέπει να πω ότι μπαίνει επιτέλους τάξη και σ’ αυτή τη χρήση που γινόταν στο παρελθόν στα αφορολόγητα αποθεματικά όπου πολλές φορές ζούσαμε και συνθήκες συναλλαγών μεταξύ υπαλλήλων και επιχειρηματιών οι οποίοι επένδυαν. Υπ’ αυτή την έννοια θεωρώ ότι και τα ποσοστά επιχορηγήσεων είναι πάρα πολύ καλά. Νομίζω ότι αυτά χαρακτηρίζουν μια σωστή αντίληψη για τον αναπτυξιακό νόμο και υπ’ αυτή την έννοια, αγαπητοί συνάδελφοι, πρέπει να τον χαιρετίσουμε».