Ένας στους τρεις υποψήφιους από την κατηγορία των τελειοφοίτων των γενικών λυκείων θα έμενε έξω από τα ανώτατα ιδρύματα της χώρας εάν εφαρμοζόταν πέρυσι η βάση εισαγωγής για την ανώτατη εκπαίδευση που εισηγείται το υπουργείο Παιδείας.

Αυτό δείχνουν τα βαθμολογικά στοιχεία που επεξεργάζονται εκπαιδευτικοί. Βέβαια, η περσινή ήταν μία χρονιά μεγάλης αποτυχίας στα βαθμολογικά αποτελέσματα των πανελληνίων εξετάσεων, πιθανότατα συνέπεια της περιορισμένης εκπαιδευτικής προετοιμασίας των υποψήφιων στους πρώτους μήνες της πανδημίας.

Και η φετινή χρονιά, όμως, έχει ήδη χάσει το κρίσιμο παραγωγικό πρώτο τετράμηνο της λόγω της καραντίνας και των περιορισμών που ακολούθησαν, με φυσικό αποτέλεσμα να ακούγονται ήδη προφητείες περί πιθανών χαμηλών βαθμολογικών και στις πανελλήνιες 2021.

Πάντως τα στοιχεία δείχνουν ότι το 1ο και 4ο επιστημονικό πεδίο αναμένεται να πληγούν περισσότερο από την εφαρμογή των μέτρων που θα περιορίζουν την είσοδο στα ΑΕΙ εάν δεν πληρούνται συγκεκριμένα βαθμολογικά κριτήρια. Ένας παράγοντας που θα επηρεάσει σε κάποιο βαθμό τον αριθμό των επιτυχόντων είναι το πώς θα καθορίζεται η ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τμήματα που είναι κοινά σε περισσότερα από ένα πεδία. Και πέρυσι βέβαια και παρά τα συμπεράσματα που είχαν καταγραφεί, έμεινε έξω από τα ΑΕΙ τελικά ένα 12% της συγκεκριμένης κατηγορίας εξεταζόμενων, ποσοστό που με τα νέα δεδομένα της βάσης εισαγωγής μπορεί να ξεπεράσει ανά περίπτωση το 30%.

 

Βαθμολογικά στοιχεία

Όπως είναι γνωστό, το υπουργείο Παιδείας έχει αναφέρει ενδεικτικά ένα συντελεστή από 0,8% έως 1,2%, με τον οποίο θα πολλαπλασιάζεται ο γενικός μέσος όρος της πανελλαδικής επίδοσης όλων των υποψηφίων για να προκύπτει η βάση εισαγωγής ανά τμήμα. Και συγκεκριμένα, όπως προκύπτει απο την έρευνα που έκανε ο ειδικός γραμματέας της ΟΛΜΕ Ανδρέας Παπαδαντωνάκης, εάν η ελάχιστη βάση εισαγωγής ίσχυε στις πανελλήνιες 2020, τότε, με βάση τα επίσημα βαθμολογικά στοιχεία, εκτός εισαγωγής από οποιοδήποτε τμήμα ΑΕΙ θα έμενε το 34% των υποψηφίων. Για τους υποψηφίους αυτούς, δηλαδή, δεν θα είχε νόημα η υποβολή μηχανογραφικού για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Ειδικότερα:

 

Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο

Ο μέσος όρος επίδοσης των μαθητών στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα ήταν κατά προσέγγιση 11,1. Ακόμα και εάν όλα τα τμήματα των σχολών του 1ου Επιστημονικού Πεδίου επέλεγαν τον χαμηλότερο συντελεστή για την διαμόρφωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, τότε θα διαμορφωνόταν στο 8,88. Πέρυσι, με βάση τα επίσημα στοιχεία, από 0 έως 9 είχε γράψει το 35% των υποψηφίων.

 

Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο

Ο μέσος όρος επίδοσης των μαθητών στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ήταν κατά προσέγγιση το 11,44. Με τον χαμηλό συντελεστή η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα διαμορφωνόταν 9,15. Κάτω από αυτή τη βάση, στις πανελλήνιες 2020 έγραψε το 30%, συνεπώς αυτοί οι υποψήφιοι θα έμεναν εκτός μηχανογραφικού.

 

Στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο

Ο μέσος όρος επίδοσης των μαθητών στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ήταν κατά προσέγγιση 11,56. Με τον χαμηλότερο συντελεστή η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα διαμορφωνόταν 9,25. Κάτω από αυτή την ελάχιστη βάση εισαγωγής είχε γράψει πέρσι περίπου το 30% των μαθητών.

 

Στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο

Ο μέσος όρος των μαθητών στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ήταν κατά προσέγγιση 9,81. Με τον χαμηλότερο συντελεστή η ελάχιστη βάση εισαγωγής διαμορφώνεται στο 7,85. Κάτω από την ελάχιστη βάση εισαγωγής πέρυσι έγραψε περίπου το 37% των μαθητών.

 

 

 

Πηγή: dikaiologitika.gr