Στις διαπραγματεύσεις έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια απολύτως ανάλγητη στάση σε ό,τι αφορά τις ανάγκες των νησιών μας, επισήμανε ο Γ. Βαρουφάκης. Με πολύ συμφερότερους όρους προωθείται η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, δήλωσε. Τι είπε σχετικά με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

 

«Στις διαπραγματεύσεις έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια απολύτως ανάλγητη στάση σε ό,τι αφορά τις ανάγκες των νησιών μας» τόνισε ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρη Κρεμαστινού, περί του ΦΠΑ στα νησιά.

 

«Στις διαπραγματεύσεις που γίνονται και σήμερα, το τονίζω σήμερα, έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια απολύτως ανάλγητη στάση στις ανάγκες των νησιών μας. Η πίεση είναι ασφυκτική σε όλα τα επίπεδα. Τις προτάσεις μας τις καταθέτουμε σε όλα τα επίπεδα, και εγώ και ο πρωθυπουργός, και στο Brussels group και στους θεσμούς. Τα επιχειρήματά μας είναι αδιάσειστα και αυτό το παραδέχονται και άλλοι ομόλογοί μου από άλλες χώρες. Όμως βλέπουμε ότι αυτά τα σημαντικά επιχειρήματα τα προσπερνούν οι θεσμοί. Όχι οι εταίροι μας, αλλά οι θεσμοί. Γι’ αυτό έχει σημασία να είναι η τελευταία διαπραγμάτευση απέναντι στη μνημονιακή αναλγησία» επισήμανε ο κ. Βαρουφάκης.

Εξάλλου, ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε: «Είχα διατυπώσει μια κατηγορηματική δέσμευση, την οποία τίμησα παρά την ασφυκτική πίεση που δεχόμαστε, να μην υπάρξει καμία αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά κατά την τουριστική περίοδο και μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου. Δέσμευση στο  διηνεκές δεν μπορεί να υπάρξει από κανέναν».

«Άλλο να είσαι κάτοικος στη Νίσυρο, στην Κω ή στη Ρόδο και άλλο να είσαι κάτοικος στην ηπειρωτική χώρα, στην Ελλάδα, τη Γερμανία, κ.λπ. και αυτό είναι βασική αρχή για την κυβέρνηση» επισήμανε.

Ο υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι εάν δεν θέλουμε οι νησιωτικές περιοχές να είναι μόνο ξενοδοχειακά συγκροτήματα για τουρίστες, χρειάζεται μία αναπτυξιακή πολιτική, ένα αναπτυξιακό πλαίσιο, το οποίο, όπως είπε, θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητές τους και παράγοντες όπως το κόστος μεταφοράς.

Ο κ. Βαρουφάκης ανέφερε ότι δεν μπορούμε να αποδωθούμε σε έναν αγώνα με την Τουρκία για το ποιος θα έχει τον πιο χαμηλό ΦΠΑ. Όμως, σημείωσε ότι δεν είναι μόνο θέμα φορολογίας, υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν ώστε να αναβαθμιστεί ο τουρισμός μας.

Επίσης, ο υπουργός Οικονομικών υπογράμμισε: «Η Ευρώπη θα πρέπει να ανακτήσει την αυτοπεποίθησή της και να συζητάμε αυτά τα θέματα στη βάση του ευρωπαϊκού κεκτημένου και των κοινών ευρωπαϊκών αξιών και όχι εν μέσω ενός αδιαφανούς πλαισίου διαπραγμάτευσης που δεν συνάδει με τις ευρωπαϊκές αρχές».

“Το θέμα για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια περιέχεται στη συμφωνία που θα κλείσει τις επόμενες ημέρες “

Την διαβεβαίωση ότι τις επόμενες ημέρες «που θα κλείσει η συμφωνία με τους εταίρους» θα κλείσει και το θέμα της αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας με όρους πολύ συμφερότερους από τους όρους που προωθήθηκαν οι προηγούμενες διαδικασίες, και για το ελληνικό δημόσιο και για τους ιδιώτες επενδυτές, παρείχε από την Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Βαρουφάκης.

Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου της ΝΔ, Ελευθέριου Αυγενάκη, ο κ. Βαρουφάκης είπε χαρακτηριστικά πως «η κυβέρνηση θα συνεχίσει τη διαδικασία αυτή. Βρίσκεται ήδη σε διαπραγμάτευση με τους εταίρους πάνω σε αυτό το θέμα και σας διαβεβαιώ ότι καθώς κλείνει αυτή η διαπραγμάτευση τις επόμενες μέρες θα κλείσει κι αυτό το ζήτημα». Ο υπουργός Οικονομικών καθόρισε τα κριτήρια με βάση τα οποία θα προωθηθεί η διαδικασία, ενημερώνοντας πως:

– Οι επενδύσεις πρέπει να είναι υψηλότερες. «Η δέσμευση για 23,5 εκ. επενδύσεις σε τέσσερα χρόνια ανά αεροδρόμια είναι πολύ χαμηλή κατ’ εμέ» είπε.

– Πρέπει να υπάρχει ένα μ
ερίδιο για το κράτος. «Διότι το κράτος, πρέπει να κρατήσει ένα περιουσιακό στοιχείο το οποίο να μπορέσει να το αξιοποιήσει στο πλαίσιο μιας αναπτυξιακής τράπεζας ενός αναπτυξιακού οχήματος, μέσα από μία μόχλευση σε συνδυασμό με αναπτυξιακές τράπεζες όπως η ΕτΕ έτσι ώστε οι συνέργιες από την αξιοποίηση αυτής της δημόσιας περιουσίας να μεγιστοποιηθούν» εξήγησε.

– Πρέπει να υπάρχουν σαφείς δεσμεύσεις για την τοπική Οικονομία πέριξ των αεροδρομίων.

Ο κ. Βαρουφάκης, στο σημείο αυτό έκανε λόγο «για κατάντια των προηγούμενων ιδιωτικοποιήσεων» που τελικώς «αποδείχθηκαν καταστροφικές ακόμη και για τον ιδιώτη γιατί κατέπεσαν στο ΣτΕ και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού». Όπως πρόσθεσε, το ΤΑΙΠΕΔ έως τώρα δυστυχώς προσέφερε συμβόλαια και συμβάσεις στους ιδιώτες που τελικά ήταν ανασφαλείς. «Αυτό πρέπει να αλλάξει. Θα δείτε ότι με το που θα καταλήξει η διαπραγμάτευση οι όροι θα αλλάξουν. Η σύμβαση θα γίνει θετικότερη τόσο από την πλευρά του δημοσίου συμφέροντος, όσο και από την πλευρά του ιδιώτη» διαβεβαίωσε ο κ. Βαρουφάκης.

Ενημέρωσε μάλιστα πως ο ίδιος έθεσε προς τους ομόλογούς τους στην ΕΕ το ερώτημα αν θα εκείνοι προχωρούσαν σε παραχώρηση 40 ετών (χωρίς να υπάρχει ένα μερίδιο, το οποίο είτε κρατάει το κράτος, είτε οι δήμοι είτε τα κρατίδια – στην περίπτωση της Γερμανίας – με επενδύσεις υποχρεωτικές, οι οποίες να είναι στο ένα τέταρτο του συνολικού αντίτιμου και χωρίς έγγραφες δεσμεύσεις για αναπτυξιακά πλάνα για τις τοπικές οικονομίες γύρω από τα αεροδρόμια) η απάντηση ήταν απολύτως αρνητική σε όλες τις περιπτώσεις. «Δεν θα δέχονταν παραχώρηση με αυτούς τους όρους» είπε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως «εδώ δεν είναι θέμα αντιπαράθεσης είναι θέμα εθνικής στρατηγικής».

Τέλος, για το θέμα των αεροδρομίων, ο υπουργός Οικονομικών, ανέφερε πως ως οικονομολόγος «έχει πρόβλημα με την ιδέα ότι 14 περιφερειακά αεροδρόμια πωλούνται στην ίδια εταιρεία» σημειώνοντας μάλιστα: «Δεν ξέρω καμία χώρα στον κόσμο που να έχει συμβεί αυτό».

Από την πλευρά του, ο ερωτών βουλευτής καταλόγισε στον υπουργό και την κυβέρνηση ότι ακολουθεί ομιχλώδη στρατηγική και επιδίδεται σε αντιφατικές δηλώσεις για τα θέματα των αποκρατικοποιήσεων με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση ενώ διερωτήθηκε αν υπάρχει στην αντίληψη των κυβερνώντων η συνέχεια του κράτους.

«Βεβαίως και το κράτος έχει συνέχεια. Εξού και η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί – και συμπεριλήφθηκε στην απόφαση της 20ης Φεβρουαρίου του Γιούρογκρουπ – ότι όποια διαδικασία έχει εξελιχθεί και είναι νόμιμη θα γίνει σεβαστή. Και ότι οι διαδικασίες που είναι σε εξέλιξη – πάντα στο πλαίσιο της νομιμότητας και με τη δική μας ευθύνη να ελέγξουμε την διαδικασία όσον αφορά το δημόσιο συμφέρον κι αυτή θα εξελιχθεί με τις αλλαγές που και νόμιμες είναι και συνάδουν με το δημόσιο συμφέρον», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

 

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ