Open letter to the Minister of Tourism in Greece.
Dear Minister of Tourism, Mrs. Olga Kefalogianni,

I have been residing in Greece for the past 20 years, traveling both locally and internationally. Recently, I returned from a short trip to one of the smallest islands, and I regret to inform you that the tourism industry seems to have remained largely unchanged over these two decades.

Greece is undeniably a stunning country, sought after by both local and international travelers. However, the infrastructure and services, in general, fail to live up to the excellence associated with Greece’s image. Let me provide a specific example regarding the ferry system. The prices are disproportionately high compared to the quality of services offered. The state of the bathrooms is simply unacceptable; I recall an English speaker advising his family not to use them, which sadly mirrors the condition of many public restrooms across Greece.

What kind of message are we sending to foreigners who choose our country as their destination? The beach bars, for instance, are exorbitantly priced considering the quality of shelters and food provided. I am eager to explore trail travel, but I must admit that I lack confidence in the system’s reliability.

The issues of overall cleanliness persists throughout the country. I ‘ve visited Alpine areas with the intention of purchasing local products, only to change my mind last minute due to unsanitary conditions. I’ve witnessed goats wandering around religious archaeological sites, which I find beautiful and impressive. This raises the questions: Why isn’t better care taken of such sites? My extensive travels around the world have shown me that other countries prioritize the preservation of their heritage sites far better than we do.

I understand that the tourism industry brings economic benefits to the local population, and I deeply respect their efforts. However, for visitors like me to fully benefit from this experience, basic and well-maintained services are essential.

I am certain that I’m not alone in these concerns. Numerous articles have highlighted similar experiences. As a citizen of two countries, I’m aware that visiting Greece is a dream for millions of people. What sort of public image are we projecting to them? What messages does our travel industry convey? Do we genuinely value their presence, or are we taking them for granted?
You might be familiar with the “No Mykonos” movement, which is gaining traction among both local and international tourists. While there are certainly superior amenities throughout the country, I’ve had the privilege to experience a few but they remain inaccessible to the average travellers.

I sincerely hope that your office will closely examine these pertinent issues and begin to address them systematically. A visit to Greece should be a memorable experience for everyone.

Respectfully yours,
Nena Meimaris Retired Teacher of Boston Public Schools

 

Ανοιχτή επιστολή προς την Υπουργό Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη. Η επιστολή γράφτηκε στην Αγγλική γλώσσα καθώς αντιπροσωπεύει και τους διεθνείς ταξιδιώτες στην Ελλάδα. Παραθέτω τη μετάφραση στα Ελληνικά από τη μεταφράστρια Χαρούλα Κωνσταντινίδου για όσους θέλουν να την διαβάσουν στα Ελληνικά.

 

Ανοιχτή επιστολή προς την Υπουργό Τουρισμό της Ελλάδας

Αξιότιμη κα. Κεφαλογιάννη,

Ζω στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια και ταξιδεύω στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

Προσφάτως επέστρεψα από ένα σύντομο ταξίδι σε ένα από τα μικρότερα νησιά της χώρας και λυπάμαι πολύ που παρατηρώ ότι η κατάσταση στην τουριστική βιομηχανία έχει παραμείνει λίγο πολύ η ίδια τα τελευταία 20 χρόνια.

Η Ελλάδα είναι, κατά κοινή ομολογία, μία πανέμορφη χώρα και δημοφιλής τουριστικός προορισμός για ταξιδιώτες τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού. Ωστόσο, οι υποδομές και οι υπηρεσίες, εν γένει, δεν πληρούν τα πρότυπα ποιότητας που συνάδουν με την εικόνα της Ελλάδας.

Επιτρέψτε μου να μιλήσω συγκεκριμένα και να σας δώσω ένα παράδειγμα της κατάστασης στα πλοία. Οι τιμές είναι δυσανάλογα υψηλές αν τις συγκρίνουμε με τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Η κατάσταση που επικρατεί στις τουαλέτες είναι επιεικώς απαράδεκτη. Θυμάμαι έναν αγγλόφωνο τουρίστα να λέει στην οικογένειά του να μην τις χρησιμοποιήσει, γεγονός που δυστυχώς αντιπροσωπεύει την κατάσταση σε πολλές δημόσιες τουαλέτες στην Ελλάδα.

Τι είδους μήνυμα στέλνουμε στους ξένους που επιλέγουν τη χώρα μας ως τουριστικό προορισμό; Τα beach bar, για παράδειγμα, είναι εξωφρενικά υπερτιμημένα για την ποιότητα των υποδομών και το φαγητό που προσφέρουν. Θα ήθελα πολύ να αρχίσω τα ταξίδια με τρένο, αλλά πρέπει να παραδεχτώ ότι δεν έχω εμπιστοσύνη στην αξιοπιστία του συστήματος.

Το πρόβλημα με την καθαριότητα παραμένει σε όλη τη χώρα. Έχω βρεθεί σε ορεινά χωριά της χώρας και ήθελα να αγοράσω τοπικά προϊόντα, όμως άλλαξα γνώμη τελευταία στιγμή λόγω της έλλειψης υγιεινής. Είδα με τα μάτια μου κατσίκες να τριγυρίζουν σε θρησκευτικά αρχαιολογικά μνημεία, τα οποία θεωρώ όμορφα και εντυπωσιακά. Βλέποντας την κατάσταση αυτή, προκύπτει το ερώτημα: Γιατί δεν δίνεται η δέουσα προσοχή και φροντίδα στα εν λόγω μέρη; Τα ταξίδια που πραγματοποιώ εδώ και χρόνια ανά τον κόσμο μου έδειξαν ότι άλλες χώρες δίνουν προτεραιότητα στη συντήρηση των εθνικών και ιστορικών τους μνημείων τους πολύ καλύτερα απ’ ό,τι εμείς.

Κατανοώ ότι η τουριστική βιομηχανία αποφέρει οικονομικά οφέλη στον εγχώριο πληθυσμό και σέβομαι βαθύτατα τον κόπο και τις προσπάθειές τους. Ωστόσο, για να μπορούν και επισκέπτες όπως εγώ να επωφεληθούν πλήρως από αυτή την εμπειρία, χρειαζόμαστε βασικές υπηρεσίες με σωστή συντήρηση.

Πιστεύω ακράδαντα ότι υπάρχουν κι άλλοι άνθρωποι που μοιράζονται τους ίδιους προβληματισμούς. Πολυάριθμα άρθρα κάνουν αναφορά σε παρόμοιες εμπειρίες. Ως πολίτης δύο χωρών, γνωρίζω ότι ένα ταξίδι στην Ελλάδα είναι το όνειρο εκατομμύρια ανθρώπων. Τι είδους δημόσια εικόνα προβάλλουμε σε αυτούς; Τι μηνύματα στέλνει η τουριστική βιομηχανία της χώρας μας; Εκτιμούμε πραγματικά την παρουσία τους εδώ ή τους παίρνουμε για δεδομένο;

Ίσως έχετε ακούσει το κίνημα “No Mykonos” το οποίο κερδίζει έδαφος σε τουρίστες από τη χώρα μας και διεθνώς. Ενώ, βεβαίως, υπάρχουν πολυτελείς υποδομές ανά τη χώρα και είχα το προνόμιο να επισκεφτώ κάποιες από αυτές, ωστόσο, δεν είναι προσβάσιμες στον μέσο ταξιδιώτη.

Ελπίζω το γραφείο σας να εξετάσει λεπτομερώς τα ζητήματα αυτά και να προχωρήσει στη συστηματική επίλυσή τους ένα προς ένα. Η εμπειρία του ταξιδιού στην Ελλάδα θα πρέπει να μένει αξέχαστη σε όλους.

Με εκτίμηση,

Νένα Μεϊμάρη

Συνταξιούχος καθηγήτρια, Boston Public Schools

 

*Η Νένα Μεϊμάρη ήταν επί χρόνια εκπαιδευτικός με πλούσιο ακαδημαϊκό υπόβαθρο σε δημόσιο σχολείο της Βοστώνης. Συνταξιούχος, πλέον, ασχολείται με την αρθρογραφία και τον εθελοντισμό. Πρόσφατα δημιούργησε το πρώτο blog για χήρες και στήριξη αυτών με τίτλο Είμαι Χήρα – Έχω Φωνή και ολοκλήρωσε το πρώτο της βιβλίο Σου γράφω γιατί υπάρχεις. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο email της ignnen@gmail.com.