Κουβεντούλα με τον Darryl Lesure. Ο Darryl Lesure δεν είναι ξένος στην κοινωνία της Κατερίνης και ιδιαίτερα στον επιχειρηματικό κόσμο. Έχει έρθει τουλάχιστον 5 φορές για διαλέξεις στο Επιμελητήριο Πιερίας και προσωπικές επισκέψεις σε τοπικές επιχειρήσεις, ως προσκεκλημένος του πρώην Διαβαλκανικού Ινστιτούτου.

Προσωπικός φίλος και πολύ αγαπητός, μας έχει κερδίσει από την πρώτη στιγμή με την αγάπη του για την Ελλάδα και τους ανθρώπους γενικά. Μορφωμένος, καλλιεργημένος, με διεθνή και διαπολιτισμική νοοτροπία (έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές σε International Business), οικογενειάρχης και λάτρης της ποιότητας σε όλα τα επίπεδα.

Ζει στην πόλη της Ατλάντα στις ΗΠΑ.

Εργάζεται στην εταιρεία Chick-fil-A, μια εταιρεία υπόδειγμα στη νοοτροπία του corporate excellence. Θα προσθέσω πως ναι, υπάρχουν ακόμη τέτοιες εταιρείες – παράδειγμα – στις μέρες μας.

Η επιθυμία μου να ξαναβρεθώ εκεί, κάτι που γινόταν πολύ τακτικά με τον Ιγνάτιο, οδήγησε στις ερωτήσεις που θα διαβάσετε παρακάτω για να μας πει πού βρίσκεται ο ίδιος σήμερα, όπως επίσης και για το κλίμα που επικρατεί αυτή την εποχή στην Αμερική της πανδημίας.

1.Ποια είναι η θέση σας στην Chick-Fil-A; Πόσα χρόνια εργάζεστε γι’ αυτή την εταιρεία;

Είμαι ο ανώτερος υπεύθυνος διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Εργάζομαι στην Chick-fil-A εδώ και 21 χρόνια.

2.Γιατί αποφασίσατε να εργαστείτε σ’ αυτήν την εταιρεία;

Ήθελα να είμαι μέρος μιας εταιρείας με θεμελιώδεις αξίες. Η οικογένεια Cathy, οι ιδρυτές της εταιρείας, δείχνουν την εκτίμησή τους σε κάθε εργαζόμενο και πραγματικά επιδεικνύουν ένα ενδιαφέρον που ξεπερνά το κέρδος.

3.Πείτε μας μερικές από τις ωραίες στιγμές της δουλειάς σας. Τι σας αρέσει περισσότερο;

Ένα από τα πιο ωραία στη δουλειά μου είναι ότι μπορώ να ταξιδεύω και να είμαι με τον Truett Cathy, τον ιδρυτή της Chick-fil-A. Έμαθα πολύτιμα μαθήματα για τον τομέα των επιχειρήσεων όπως επίσης και πώς να συμπεριφέρομαι στους άλλους.

 

 

4.Θα μοιραστείτε μαζί μας μερικά πολύτιμα μαθήματα που σας δίδαξε η εμπειρία σας;

Ένα σημαντικό μάθημα που έμαθα είναι να συμπεριφέρομαι με τον υπέρτατο σεβασμό σε προμηθευτές και σε πελάτες. Οι αξίες αυτές έχουν μακροπρόθεσμα οφέλη και καλλιεργούν την αξιοπιστία.

5.Περιγράψτε μας με λίγα λόγια το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ατλάντα.

Αυτή τη στιγμή, λόγω της πανδημίας, τα πράγματα κινούνται αργά αλλά σταθερά για τις επιχειρήσεις που παραμένουν ανοιχτές. Υπάρχει αισιοδοξία, αλλά πολλοί δυσκολεύονται. Ίσως προκαλεί έκπληξη, αλλά αρκετές επιχειρήσεις που μπόρεσαν να ανοίξουν έκαναν την καλύτερες πωλήσεις τους το 2020.

6.Η πανδημία πιστεύετε ότι επηρέασε τον κλάδο της εστίασης και τη βιομηχανία τροφίμων;

Επηρέασε τον κλάδο καθώς η χωρητικότητα εντός των καταστημάτων είναι περιορισμένη και ορισμένα τμήματα του εργατικού δυναμικού συρρικνώθηκαν ως αποτέλεσμα της πανδημίας. Το έξοδα αυξήθηκαν σε ορισμένες περιοχές, αλλά το κόστος απασχόλησης μειώθηκε από πολλές απόψεις.

 

 

7.Η έξοδος για φαγητό είναι αγαπημένη δραστηριότητα των Αμερικανών. Πώς αντιμετωπίζουν τον εγκλεισμό σ’ αυτόν τον τομέα;

Είμαστε ανθεκτικοί ως λαός. Επικεντρωθήκαμε σε υπηρεσίες delivery, take-away και παραλαβή από το αυτοκίνητο (drive-through). Ανάλογα με την περιοχή που μένει κάποιος μέσα στη χώρα, το περιβάλλον είναι διαφορετικό. Στη νοτιοανατολική πλευρά της Αμερικής τα περισσότερα εστιατόρια είναι ανοιχτά αλλά με περιορισμένο ωράριο.

8.Τα προβλήματα στη μεταφορά τροφίμων επηρέασαν την ποιότητα ή την ποσότητα των προϊόντων;

Τον Μάρτιο του 2020, κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών της πανδημίας, υπήρχε ανησυχία αλλά ποτέ δεν πήρε μεγάλες διαστάσεις. Οι ιδιοκτήτες των εστιατορίων, μάλιστα, δίνουν πλέον μεγαλύτερη προσοχή στην ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων.

 

 

9.Βλέπετε άμεσα κάποιες λύσεις; Θα θέλαμε να ακούσουμε τις προτάσεις σας ή ένα εναλλακτικό σχέδιο για τον κλάδο της εστίασης και τους επιχειρηματίες γενικότερα που επηρεάστηκαν από την κρίση.

Βεβαίως. Μην χάνετε την ελπίδα σας. Μην αμελείτε την ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων. Να συμπεριφέρεστε σωστά στους υπαλλήλους σας δίνοντάς τους ικανοποιητικό μισθό. Δώστε άδειες για να φροντίσετε την πνευματική τους υγεία. Αυτό ισχύει και είναι εξίσου σημαντικό και για τον ιδιοκτήτη. Και κάτι που ισχύει για όλους τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων: να ξέρετε ότι οι πελάτες σας και οι υπάλληλοί σας θα θυμούνται τις υπηρεσίες, την εξυπηρέτηση και τα προϊόντα που τους παρείχατε κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης περιόδου. Υπάρχουν πολλές πιθανότητες να μην σας υποστηρίξουν στις καλές μέρες αν δεν τους συμπεριφερθείτε σωστά τώρα.

10.Όταν επιστρέψουμε στην κανονικότητα, μας υπόσχεστε ότι θα μας επισκεφθείτε ξανά στην Κατερίνη για να θυμηθούμε τα παλιά;

Ναι, φυσικά! Η Κατερίνη είναι ένας από τους αγαπημένους μου τόπους. Σας αγαπώ πολύ και αγαπώ όλους τους Έλληνες. Φυσικά, μου λείπει ο Ιγνάτιος και όλες οι βάσεις που έθεσε για επιχειρήσεις με ηθικό και καινοτόμο υπόβαθρο στην ελληνική αγορά εργασίας.