Μία καθημερινή συνήθεια των οδηγών μοτοσικλετών που αποτελεί όμως παράβαση

Επιτρέπεται για τους αναβάτες μοτοσικλετών η κίνηση πάνω στη διπλή διαχωριστική γραμμή ή ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα;

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει πως αυτό δεν επιτρέπεται και η ευθύνη, σε περίπτωση ατυχήματος, βαραίνει τον αναβάτη της μοτοσικλέτας.

Μία καθημερινή συνήθεια των οδηγών μοτοσικλετών, που αναδεικνύει και την ευκολία κίνησης των δίκυκλων, είναι όταν αυτοί οδηγούν ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα ή πάνω στη διπλή διαχωριστική λωρίδα όταν υπάρχει μποτιλιάρισμα. Αυτό όμως που εμείς θεωρούμε απόλυτα φυσιολογικό και πλεονέκτημα για μοτοσικλέτες και scooter είναι μία παράβαση του Κ.Ο.Κ. Μία παράβαση στην οποία η Αστυνομία δείχνει ανοχή.

Στο Άρθρο 16, παράγραφος 3, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει ότι: «Σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής». Ο ΚΟΚ δεν κάνει διαχωρισμό σε αυτοκίνητα, φορτηγά η δίτροχα, αλλά είναι ξεκάθαρος ως προς την απαγόρευση της παράλληλης κίνησης οχημάτων σε μια λωρίδα κυκλοφορίας.

Οι μοτοσυκλέτες ανήκουν στα οχήματα, οπότε με βάση την πιστή εφαρμογή του νόμου η «διήθηση» όπως την αποκαλούν οι τροχονόμοι δεν επιτρέπεται. Βέβαια με την ανοχή της τροχαίας ο νόμος έχει ατονήσει, αλλά αν συμβεί ατύχημα την στιγμή που ένας αναβάτης επιχειρεί να κινηθεί ανάμεσα στα οχήματα, την ευθύνη έχει εκείνος, καθώς διαπράττει παράβαση.

Η εφαρμογή του νόμου αυτού φαίνεται πως θα γίνει με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κάτι που παρατηρήσαμε και από τα λεγόμενα της Υφυπουργού Μεταφορών κ. Χριστίνας Αλεξοπούλου.

Η Υφυπουργός στην κεντρική εναρκτήρια ομιλία του συνεδρίου «Sustainable Ride» με θέμα «Το μέλλον της μοτοσυκλέτας» μεταξύ άλλων τόνισε: «Ένα σημαντικό θέμα που αφορά στην οδική ασφάλεια αλλά και στην ευχέρεια χρήσης του δικύκλου είναι οι ελιγμοί ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Πρόκειται για μια καθημερινότητα που σήμερα αντίκειται σε όσα λέει ο ΚΟΚ».

Τι ισχύει σε άλλες χώρες; Πού επιτρέπεται η διήθηση;
Ψάξαμε πού απαγορεύεται και πού επιτρέπεται η διήθηση. Στην Αμερική, όπου η μοτοσικλέτα είναι σχεδόν περιθωριακή, η διήθηση επιτρέπεται στις πολιτείες της Καλιφόρνια, του Όρεγκον και της Γιούτα.

Στην Ευρώπη
Η κίνηση ανάμεσα στα σταματημένα από την κυκλοφορία αυτοκίνητα επιτρέπεται σε:

Αγγλία
Ιρλανδία
Σουηδία
Ολλανδία
Αυστρία

Υπό προϋποθέσεις επιτρέπεται στη Γερμανία (εκτός από τις Autobahn) όταν τα αυτοκίνητα είναι εντελώς σταματημένα και αν οι μοτοσικλετιστές δεν ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας.

Το ίδιο ισχύει και για τη: Δανία, Φινλανδία, Ιταλία, Πορτογαλία και Τουρκία. Τέλος στη Γαλλία και την Ισπανία είναι στη διακριτική ευχέρεια του αστυνομικού που θα σας σταματήσει, αν θα σας κάνει επίπληξη ή θα σας «κόψει» κλήση.

Ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο, είναι ένα πολύ δύσκολο θέμα, όπου καλό είναι, η αστυνομία και το υπουργείο, να ρωτήσουν και τη γνώμη των αναβατών μοτοσικλέτας (μέσω των οργανώσεών τους ή των εκπαιδευτών οδήγησης).

Για να σε βοηθήσουμε ψάξαμε και βρήκαμε μερικά video από τα κανάλια MoreBikes.co.uk, RoadcraftNottingham και της Διεύθυνσης Τροχαίας στη Γιούτα του YouTube όπου μπορείς να δεις τι γίνεται και τι ισχύει.

 

Πηγή:flash