Με τους «Μοντέρνους Καιρούς» εγκαινιάστηκε η Έκθεση Ζωγραφιστές Κινηματογραφικές Αφίσες
odelalis,
14 Μαρτίου, 2017
2 λεπτά ανάγνωσης
ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΩΝ 2ων ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
Κινηματογράφος και ζωγραφική συναντήθηκαν στο κοινό σημείο που έχουν δημιουργήσει, τα 2α Κινηματογραφικά Αφιερώματα Κατερίνης. Ειδικές συνθήκες η φετινή θεματική «Κινηματογραφώντας (σ)την Κρίση», που συντέλεσε στη δημιουργία του προγράμματος προβολών και παράλληλων εκδηλώσεων και οι Ζωγραφιστές Κινηματογραφικές Αφίσες, που τα Κινηματογραφικά Αφιερώματα αναβιώνουν από πέρυσι, οι οποίες έφεραν την ιδιαίτερη αυτή συνάντηση με τα εγκαίνια της Έκθεσης Ζωγραφικής και την προβολή της ταινίας «Μοντέρνοι Καιροί», το βράδυ της Τετάρτης 8 Μαρτίου στο Κινηματοθέατρο Ευκαρπίδη.Από τη μία η ταινία-σταθμός του Τσάρλι Τσάπλιν κι από την άλλη η ιδιαίτερη αισθητική των ζωγραφιστών κινηματογραφικών αφισών, αποτέλεσαν πόλο έλξης για το κοινό της Κατερίνης. Ένα ξεχωριστό εικαστικό γεγονός, που εντάσσεται στην σχεδιασμό του Καλλιτεχνικού Διευθυντή Γιάννη Ευθυμιάδη και υλοποιήθηκε υπό την επιμέλεια του Γιάννη Τσιγάρα και της Κατερίνας Τσιγγάνου. Καλεσμένη και ομιλήτρια της εκδήλωσης ήταν η Στέλλα Βατούγιου, φιλόλογος με σπουδές στην Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και μεταπτυχιακό στην Λαογραφία.
Την κα Βατούγιου προλόγισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Πιερίας Μπάμπης Παπαδόπουλος, αναφερόμενος στα 40 χρόνια από το θάνατο του Τσάρλι Τσάπλιν και τα 80 χρόνια από τα γυρίσματα των «Μοντέρνων Καιρών», ενώ την εκδήλωση άνοιξε η πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Πιερίας Λίνα Γιαμούζη. Η ομιλία-παρουσίαση της ταινίας έθεσε το ιστορικό και κοινωνικό-πολιτικό πλαίσιο στο οποίο γυρίστηκε η ταινία και τις σημαντικές αναφορές που περιέχονται σε αυτή.
«Με ήρωα έναν εργάτη εργοστασίου που τρελαίνεται από τη μηχανοποίηση της δουλειάς στην αλυσίδα παραγωγής, νοσηλεύεται για ένα διάστημα και βγαίνοντας από το θεραπευτήριο και περνώντας από το εργοστάσιο, που εντωμεταξύ έχει κλείσει (άμεση αναφορά στην κρίση του ’30), γίνεται άθελά του ο επικεφαλής μιας πορείας διαδηλωτών και συλλαμβάνεται από την Αστυνομία», και αναφορές που στιγματίζουν την εφιαλτική βιομηχανική εργασία και τον αγώνα των εργαζομένων για βελτίωση των συνθηκών εργασίας, ο Τσάπλιν παραδίδει ένα έργο «μεστής σάτιρας (πέρα απ’ το αστείο) και κοινωνικής κριτικής, κάτι περισσότερο από εκλεκτή ψυχαγωγία. Πολλές σελίδες φιλοσοφικών δοκιμίων, οικονομικών και πολιτικών αναλύσεων συμπυκνώνονται σ’ αυτήν την ταινία», τόνισε μεταξύ άλλων η Στέλλα Βατούγιου.
Αναφορά έγινε βεβαίως και στο σύνολο της καριέρας αυτού του σπουδαίου δημιουργού, ο οποίος επηρέασε όσο λίγοι την πορεία του Κινηματογράφου και ωστόσο έπεσε κι αυτός θύμα του Μακαρθισμού, μπήκε στη μαύρη λίστα και του αφαιρέθηκε η αμερικάνικη βίζα το 1952. Οι παρευρισκόμενοι απόλαυσαν την προβολή της ταινίας ενώ είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν και στην έκθεση με τις ζωγραφιστές κινηματογραφικές αφίσες, οι οποίες εκτός από τα πρωτότυπα έχουν εκδοθεί και σε αντίγραφα, τα οποία μπορεί να αγοράσει ως ενθύμιο όποιος θέλει από το φουαγιέ του Κινηματοθέατρου Ευκαρπίδη.
Η έκθεση θα συνεχιστεί μέχρι και τις 18 Μαρτίου, ενώ θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι από την Δευτέρα 13 Μαρτίου ξεκίνησαν οι προβολές των 2ων Κινηματογραφικών Αφιερωμάτων Κατερίνης με το «Invisible» του Δημήτρη Αθανίτη.