ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΦΟΡΟΥ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ
ΤΩΝ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ΣΤΟ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
2011-11-20_-_.-_-_________2ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΦΟΡΟΥ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ
ΤΩΝ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ΣΤΟ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
* ΕΦΕΡΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ Δ.ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ ΣΤΟ ΥΠ.ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ ΣΤΟ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ
* ΣΕ ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
* ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟΥ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Α.Ε.» ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Θετικές προοπτικές για την ανάπτυξη του βιοτεχνικού – επιχειρηματικού πάρκου Λιτοχώρου (ΒΙΟ.ΠΑ.), ως του πρώτου οργανωμένου χώρου υποδοχής επιχειρήσεων στο νομό Πιερίας, δημιουργούνται με την ψήφιση του νόμου 3982/11 (ΦΕΚ 143Α/17-6-11), ο οποίος αφορά στην απλοποίηση αδειοδότησης τεχνικών επαγγελμάτων, μεταποιητικών δραστηριοτήτων και επιχειρηματικών πάρκων.  Αυτό συμβαίνει, επειδή προβλέπεται απαλλαγή απ’ την πληρωμή φόρου μεταβίβασης για τις επιχειρήσεις που θα αγοράσουν οικόπεδα εντός του πάρκου. Εκείνο που απομένει είναι η έκδοση της κοινής Υπουργικής Απόφασης από το Υπουργείο Οικονομικών, για να ισχύσει η συγκεκριμένη διάταξη.
Έτσι αντιμετωπίζεται το βασικότερο πρόβλημα του βιοτεχνικού – επιχειρηματικού πάρκου, που μέχρι σήμερα ήταν αυτό της πολλαπλάσιας φορολόγησης στη μεταβίβαση των οικοπέδων, διότι αυτή ήταν κυρίως η αιτία καθυστέρησης υλοποίησης των έργων υποδομής, ενώ υπήρχαν και πολλές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις για την συνέχιση υλοποίησης του όλου εγχειρήματος.  Για το ζήτημα αγοράς οικοπέδων στο βιοτεχνικό – επιχειρηματικό πάρκο Λιτοχώρου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 23520 61 212 και 23520 61 215, φαξ: 23520 61 213.
ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ 3982/11
Μέχρι πρότινος, η υλοποίηση των συνολικών έργων υποδομής στο βιοτεχνικό – επιχειρηματικό πάρκο Λιτοχώρου (ύψους 7.340.303 € με Φ.Π.Α.), θα έθετε σε κίνδυνο την όλη διαδικασία, επειδή πολλές επιχειρήσεις απ’ αυτές που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για αγορά γης, (εγκρίθηκε από το Δ.Σ. της Δ.Ε.Α.Δ.Ο. Α.Ε. η πώληση εκατόν εξήντα από τα διακόσια πενήντα πέντε συνολικά οικόπεδα), αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα.  Συγκεκριμένα, το εγχείρημα ανάπτυξης του βιοτεχνικού – επιχειρηματικού πάρκου ήταν φυσικό να σταματήσει, επειδή η υλοποίηση των έργων δεν στηριζόταν μόνο στην επιχορήγηση των 2.569.106 € και στον τραπεζικό δανεισμό που είχε εξασφαλιστεί, αλλά στηριζόταν κυρίως στα έσοδα απ’ την πώληση των οικοπέδων, που όμως είχαν παγώσει εξαιτίας του προβλήματος που ανέκυψε με την εφορεία.
Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι άλλα βιοτεχνικά πάρκα αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα στην ανάπτυξή τους παρόλη τη μεταβίβαση των οικοπέδων τους. Αιτία αποτέλεσε η οικονομική κρίση. Για παράδειγμα, το Βιο.Πα. Σερρών είναι ακατοίκητο παρά το γεγονός ότι εδώ και ένα χρόνο έχει ολοκληρώσει τη δημιουργία των απαιτούμενων υποδομών σε έκταση 250 στρεμμάτων και με προϋπολογισμό τα 5,5 εκατ. ευρώ.  Ο τεχνικός υπεύθυνος του έργου λέει ότι η κρίση, η κατάργηση του προγράμματος επιδότησης της μετεγκατάστασης και η κλειστή στρόφιγγα των τραπεζικών δανείων πάγωσαν τα σχέδια των επενδυτών. Παράλληλα υπάρχει και το πρόβλημα της φθοράς του Βιο.Πα. επειδή οι υποδομές καταστρέφονται ταχύτερα όταν δεν χρησιμοποιούνται.
ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟΥ
– ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ
ΠΑΡΚΟΥ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
Μέσα σ’ αυτό το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, η ψήφιση του νέου νόμου και η αναμενόμενη υπογραφή της κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα επιλύει το φορολογικό πρόβλημα, θα συντελέσει στην υπογραφή αρκετών συμβολαίων μεταβίβασης οικοπέδων στο βιοτεχνικό επιχειρηματικό πάρκο Λιτοχώρου από επιχειρήσεις που αναμένουν την απαλλαγή απ’ τον φόρο.
Επίσης, έπειτα από πιέσεις της νέας δημοτικής αρχής προς τη Β’ Δ.Ο.Υ. Κατερίνης και το υπουργείο Οικονομικών, υπήρξε τελικά θετικό αποτέλεσμα ως προς τη μείωση των αντικειμενικών αξιών στο Βιοτεχνικό-Επιχειρηματικό Πάρκο Λιτοχώρου, διότι, όπως είναι γνωστό, οι αντικειμενικές αξίες ανεβάζουν τα συνολικά τέλη και τους φό
ρους ακίνητης περιουσίας, ενώ λειτουργούν αρνητικά και ως συγκριτικές τιμές με διπλανές περιοχές.
Συγκεκριμένα, στα πλαίσια της συνεργασίας των υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης για την επίλυση του θέματος, σε έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών (Α.Π.: Φ/Α.18/Δ/12537/1089 – 12/9/2011) επισημαίνεται το γεγονός ότι οι βιοτεχνικές και επιχειρηματικές περιοχές πρέπει να θεωρούνται ρυμοτομημένες περιοχές και όχι σχέδια πόλεων ή οικισμοί, κάτι το οποίο εκτόξευε τις αντικειμενικές αξίες.
Επιπλέον, βρίσκεται σε καλό δρόμο η εξασφάλιση νέας επιχορήγησης απ’ το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, έπειτα από συνεχείς παρεμβάσεις της νέας δημοτικής αρχής προς την πολιτική και διοικητική ηγεσία του Υπουργείου.
ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟΥ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ
Ακόμη, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η «Ανατολική Θεσσαλονίκης Α.Ε.» επέλεξε το Βιοτεχνικό-Επιχειρηματικό Πάρκο Λιτοχώρου μαζί με άλλες εννέα αντίστοιχες περιοχές σε όλη την Ελλάδα, για να γίνει συγκριτική αξιολόγηση μεταξύ υφιστάμενων βιοτεχνικών και επιχειρηματικών περιοχών (Β.Ε.ΠΕ.) και οικοβιομηχανικών πάρκων.  Επιπλέον, στα πλαίσια του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου MEID (Mediterranean EcoIndustrial Development), τα τμήματα Γενικής και Ανόργανης Χημικής Τεχνολογίας σε συνεργασία με το Εργαστήριο Μετάδοσης Θερμότητας και Περιβαλλοντικής Μηχανικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής του Βιοτεχνικού-Επιχειρηματικού Πάρκου Λιτοχώρου.
ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΝΤΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ
Τέλος, στο νέο νόμο 3982/11 για την αδειοδότηση και τα επιχειρηματικά πάρκα απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων εντός των πάρκων και θεσμοθετείται μια σειρά από οικονομικά και πολεοδομικά κίνητρα, αποθαρρύνεται η εγκατάσταση μονάδων εκτός των επιχειρηματικών πάρκων ή άλλων οργανωμένων χώρων υποδοχής επιχειρήσεων, συμπεριλαμβάνονται στη μελέτη βιωσιμότητας τα κόστη των εξωτερικών έργων υποδομής, τα έργα υποδομής αντιμετωπίζονται ως αμιγώς ιδιωτικά έργα και υλοποιούνται με την ευθύνη του φορέα υλοποίησης.
Επιπρόσθετα, δίνεται η δυνατότητα εκτέλεσης μέρους των έργων με αυτεπιστασία εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Έτσι μπορεί να συμπιεστεί το κόστος εκτέλεσης των έργων υποδομής, αφού έχει γίνει η διάνοιξη σχεδόν ολόκληρου του οδικού δικτύου αλλά και η εκσκαφή στα επίπεδα της υψομετρικής μελέτης.